Tuesday, May 12, 2009

Aku,client dan payment...

Hari ni mcm hari2 sebelumnya,aku duk mengira hari bila lah client aku nak bayar payment yang dah sangkut dekat 1 1/2 bulan tu.Dengan takda payment tu bersamaanla aku pun takde bergaji lagi,lebih haru budak2 aku pun sama2 sangkut.Tapi aku syukur sangat2,sebab aku dianugerahkan pekerja yang mmgnya dedikasi,bukan pada keje tapi pada aku.Walau diaorang tahu company yg aku buka ni hidup dalam nyawa2 ikan tapi dia orang tetap setia dan tabah dengan keadaan yg aku ( merangkap diaorang jugakla) kena lalui ni.

Menyesal?kalau tanya soalan ni aku tak mmg akan jawap tak.sebabnya,aku rasa dah mcm berpuluh2 tahun ( poyo je..puloh2 ) aku keje dengan orang.Dah bpuluh2 kali gak aku nengok boss2 aku tuko keta,dengar2 pi holiday dan mcm2 lagik.kitaorang yang keje ni,gitu jugakla gayanya.Bonus?akhir tahun je,tak buat untung.kadang2 aku fikir..asyik2 cakap takbuat untung,diaorang ni tak takut ke kalau betul2 rugi?aku rasa bukan takat aku je,semua orang penah lalu benda ni.dan mesti sume rasa benda yang sama.menyampah je nengok boss kaya yang asyik2 ngaku rugi.Tapi aku tak cakap semua boss la.ehehe..

Kali ni mmg aku rasa teruji betul la.3 bulan aku bertahan,kali ni aku baru faham bila orang cakap sakitnya tunggu payment client.kena plak kalau duit kita dah mmg labur tapi pulangan hanya debu2 je lalu depan mata.Sudahnya aku amik keputusan drastik,aku stopkan semua operation aku,alasan aku tepat dan padat,kalau diaorang tak bayar aku taknak teruskan..sebab aku mmg dah pokai.hahahaha..dan client aku dengan rendah hati terima je walau aku tahu ati dia sebak.dah tu takkan aku nak diam je..minyak keta,budak2 tu mmgla akula kan mcm biasa jadi tukang payung,gaji tak gaji..mmg aku jadi bank la plak,tapi mungkin sebab tu aku tak kaya2 dan budak tu taknak gak carik keje lain sebab keje dgn aku walau kadang2 semput tapi mkn,transport sume dah payung,dapat gaji ciput pun ketawa riang.sebab takda komitment.Yerla buat kata abah aku..jangan kedekut dgn budak2 keje,sebab Tuhan akan murahkan lagi rezeki kita.

bab ni aku setuju,sebab dalam lebam menunggu ni ada dua tiga projek aku kena pi meeting,satu mmg dah confirm sebab dia ex boss aku,yg lain kira2 mmg nak jadi rezekila kot.Budak2 ni diaorang duk sibuk dgn projek diaorang sendiri ( yg pasti aku jadila fundernya).sampai adik aku afe pun bgiat sama.aku harap diaorang ni tak hangat2 taik ayam sudah.tapi melihat perkembangan mmg berjuang habis2an.kita tgk ajerla.

Apapun,doakanlah aku berjaya dgn meeting esok dan lusa.Yang penting aku harap client aku bayarla payment aku esok.ehehehe...

No comments: