Tuesday, May 12, 2009

Tuhan,terima kasih diatas ketabahan ini..

Ku toleh sejarah semalam..sedih,pilu nyatanya mengiringi sepanjang jalan kehidupan yang aku lalui.Jalan yg aku pilih..yang sebenarnya ramai yang mengatakan mudah untuk aku elakkan.mungkin benar,mungkin hanya aku tidak pernah mencuba utk mengelaknyaa,lalu di awal usia remaja aku sering berkata sendiri,jadilah aku..dan pasti kaukan tahu betapa sukarnya menelan kekurangan ini.Dan dari detik itu, disinilah aku meneruskan kembara yang kini aku amat2 pasti aku telah pun sampai ke penghujungnya.

Bukan sedikit ujian yg harus kuterima.Tika kuimbas kembali betapa aku berharap aku tidak silap memilih jalan dihadapan.Jika aku mengambil sedikit waktu utk mengimbangi keadaan mungkin aku tidak perlu melalui setiap getir hidup semalam.Pun begitu,sepanjang jalan kehidupan ni,aku amat bersyukur, kerna Tuhan,meminjamkan aku bukan sedikit ketabahan untuk melewati ranjau hidup ini,kerna jika bukan kerna kasihnya Tuhan..aku pasti aku sendiri tidak pasti dimana akan duduknya aku hari ini..

Sampai hari ini aku masih berjuang..menghampirkan diri pada yang Esa.bertatih mengenggam agamanya kejab dalam genggaman dan sehingga hari ini aku masih mengharapkan kasihmu Tuhan,agar terus mengasihani aku dan mengizinkan ketabahan itu terus menjadi miliku..insyaAllah

No comments: